Åtstramning…

Nu är det dags att strama åt lite igen. Vardagen är här och jag ska in i mina sunda vanor igen.
Matdagboken ska fyllas i och om snön bara håller sig borta så ska träningen bli mer regelbunden.
I dag efter jobb stack jag ut på en löptur, den första på många veckor.
Det har ju varit snö större delen av december men nu är det barmark och förkylningen är borta.
Det blev en lite lagom runda på 4 km, det gäller att hitta flåset igen men det var skönt att komma igång.

Jag har gjort några bra val med…
Vi hade gemensam frukost på jobb i dag, frallor med gott pålägg…
Jag hoppade över och valde fruktsallad med kesella istället, det blev mitt mellanmål eftersom jag alltid äter frukost före jobb, en Herbalifeshake såklart.

Istället för att landa i soffan efter jobb så tog jag mig ut på en löprunda direkt.
Jag använder mig av appen Runkeeper när jag springer, den är bra tycker jag, och i början när jag inte hade sprungit något tidigare så la jag in intervaller med powerwalk emellan löpningen.

20121226-195127.jpg

Om emmelethin

Kvinna mitt i livet, livsnjutare, mormor och farmor, hund och kattägare, modeintresserad, mellanchef. Intresserad av mode, musik, träning i lagom dos, hälsa, resa, skidåkning och allt som gör livet njutbart.
Detta inlägg publicerades i Allmänt och märktes , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Åtstramning…

  1. Livsvågen skriver:

    Du är ju jätteduktig som är ute och löptränar och väljer kesella 🙂 Det kommer gå så bra för dig med att komma i målvikt. Jag följer också din resa väldigt spännande! Ett stort Lycka Till! Kram

  2. wavva81 skriver:

    Den appen ligger i fint förvar i min telefon 🙂 kanske vore en bra ide att börja använda den också 🙂 jag blir så imponerad av vilken energi folk har. Själv är jag så himla lat speciellt under vinterhalvåret. Då vill jag bara gå i ide och stanna där tills våren kommer tillbaka.
    Lite energi veställes tack 😉
    God fortsättning och ha en fin kväll

    • emmelethin skriver:

      Kul att du hittade hit!
      Ja där gör den ju ingen nytta 😉 Att springa är min räddning eftersom jag måste få unna mig lite gott och det kan jag då. Så med löpning och Herbalife har jag gått ner ca 12 kg och ändå levt gott.

Lämna en kommentar