Vägdag…

Första veckan avklarad, och hur gick det då? Jag var lite spänd i morse när jag ställde mig på vågen, vad hade juldagarna åstadkommit?
Glädjen var stor när jag såg att det var ett litet minus, ”bara” – 0,2 kg men mitt mål var att inte ha gått upp och det hade jag ju inte gjort!
Nu är det bara att fortsätta, jag ska lägga på lite mer träning/löpning nu om vägarna får fortsätta vara snö och halkfria.

Jag gjorde även en scanning i dag, det var länge sedan och jag har bara de siffrorna från när jag vägde som mest att jämföra med, men nu har jag färska siffror så jag kan se skillnaden när jag är i mål.
När jag vägde 84 kg hade jag en fett% på 38,4% och ett BMI på 29,5
I dag låg fett% på 36,5% och ett BMI på 25,6.
Jag har en Tanitascanner som jag använder i mitt arbete med Herbalife, den mäter även vatten%, bentäthet, bukfett% osv.
Lite till ska väl siffrorna ändras även om det inte är så många kilo som jag ska gå ner, men jag ska följa muskelmassa och viloförbränning nu när jag lägger till mer träning.

Då kör jag vidare mot vecka 2, häng med!
/ Em

20121228-190211.jpg

Om emmelethin

Kvinna mitt i livet, livsnjutare, mormor och farmor, hund och kattägare, modeintresserad, mellanchef. Intresserad av mode, musik, träning i lagom dos, hälsa, resa, skidåkning och allt som gör livet njutbart.
Detta inlägg publicerades i Allmänt och märktes , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Vägdag…

  1. shadaim12 skriver:

    Vad duktig du är, Hejja dig 😃
    Och god fortsättning.
    Kram

  2. Jenny - 2xlblog skriver:

    Kanonbra! Målet att inte gå upp är ju väl uppnått – snyggt 🙂

Lämna en kommentar